ReMin
Remin ble til til etter at første smittetilfelle kom til Hadsel Kommune i mars i fjor, hvor Ingebjørn Bleidvin jobber i dag som kommuneoverlege. Med bruk av Word og Excel til manuell registrering i starten av pandemien, så han raskt behovet for et bedre verktøy for smittesporing. Det tok ikke lang tid før han satte i gang jobben med å finne de rette folkene som kunne være med å utvikle denne ideen videre, og i mai var første versjonen klar for bruk.
Å ansatte smittesporere er dyrt og veldig tidkrevende, og tid er penger. sier Ingebjørn Bleidvin
I dag har Remin utvidet porteføljen sin for verktøy, og leverer løsninger innenfor smittesporing, vaksinasjon, SMS-varsling og testbestilling til sykehus og kommuner. Det er nå over 200 kommuner som bruker løsningen for smittesporing og flere sykehus, som Oslo Universitetssykehus og Universitetssykehuset Nord-Norge har kjøpt løsningen for vaksinasjon.
Les flere saker om ReMin:
Om ReMin Vaksinasjon:
Covid-vaksinering med lagerhåndtering, massevaksinasjons-håndtering, integrasjon mot smittesporing og online timebestilling.
Covid-vaksineringen blir en stor jobb over lang tid for landets kommuner. En rekke av våre kunder har oppfordret oss til å finne løsninger på dette.
Automatisk innmelding til SYSVAK
Automatisk EDI-melding til fastlege og valgfritt EPJ, uavhengig av hvilket system dere bruker
Integrasjon mot smittesporingen
Bestillingsløsning for innbyggerne, med integrert egenerklærings-skjema
Integrasjon mot smittesporingen
Oversikt over risikogrupper
Om ReMin Smittesporing:
ReMin er nå tatt i bruk av over 200 kommuner over hele landet, fra Bergen, Stavanger og Trondheim som de største ned til Værøy som den minste. Vi dekker nå rundt 3 millioner innbyggere.
ReMin Smittesporing er et web-basert system for sporing og oppfølging av smittsomme sykdommer. Løsningen kan bestilles, settes opp og tas i bruk samme dag.
Kan bestilles, settes opp og tas i bruk stort sett samme dag. Vi har ferdige, gjennomarbeidede databehandleravtale, ROS-analyse, DPIA, og benytter statens standardkontrakt for løpende IKT-tjenester
Er helt web-basert, med BankID til innlogging. Dere trenger ingen bistand fra lokal IKT for å komme i gang.
Er meget intuitivt å ta i bruk. Knapt noen av våre kunder har bedt om å få opplæring i systemet.
Kan settes opp med samarbeid mellom nabokommuner/regionale sammenslutninger.
Det trengs ikke anbudskonkurranse for å kjøpe inn Remin, selv for store kommuner eller regioner.