Integrasjon av Innreiseregisteret og Prøvesvar

ReMin har utover våren jobbet mye med å tilpasse vår infrastruktur slik at det er mulig å bruke tjenester fra KS også hos oss. Vi nærmer oss nå at dette er ferdig, noe vi vet mange har ventet på.

Vi starter med integrasjon av Innreiseregisteret og Prøvesvar-registeret. For å ta dette i bruk i ReMin trengs kun en enkel bekreftelse, som dere kan sende inn ved hjelp av skjemaet på denne siden.

Dataene fra disse to vil vises i ReMin for de brukerne i kommunen som skal ha slik tilgang. Teknisk sendes imidlertid informasjonen via KS, ettersom ReMin ikke får tilgang til dataene direkte. Alle kommuner som ønsker disse tjenestene må derfor signere separate avtaler med KS.

Vi oppfordrer til å kontakte KS for avtalesignering, ROS og DPIA så snart som mulig, da de har maler for dette liggende klart.

Det er gunstig at det formelle er på plass når tjenestene er klare til å tas i bruk i praksis. De skal etter planen fases gradvis inn i ReMin fra midten av juni.

Staten vil dekke kommunenes utgifter til disse tjenestene for perioden ut september. Kontraktene vil ikke medføre noen utgifter i denne perioden. Når denne dekningen går ut, vil det påløpe månedlige driftsutgifter til KS og ReMin for de kommunene som fortsatt ønsker å bruke tjenestene.

Vi vil jobbe videre med andre integrasjoner, som for eksempel Klinikermelding. Det er ikke nødvendig med avtale om Fiks Vaksine for ReMin-kunder, da vi har egen tilgang til Sysvak gjennom vår vaksineløsning.

Forrige
Forrige

Oppsummering av nylige endringer og planer fremover

Neste
Neste

Kommuneoverlege med verktøy for smittesporing og vaksinasjon